Piernik

Dzisiaj zapraszam do robienia chatki z piernika :)


Przepis na pierniki na pewno każdy ma. Zastanawiam się tylko czy soda jest obowiązkowa..(może odpowiedzą na to osoby bardziej wtajemniczone w produkcję zgrabnych pierniczków) W czasie pieczenia brzegi  wyrosły trochę nierówno, ale ciepły piernik jest miękki, nie kruszy się i bez problemu można go przyciąć.

Dla zainteresowanych niżej wklejam szablon elementów do pobrania i wydrukowania .
(proszę kliknąć na szablonie niżej, a kiedy wyświetli się w powiększeniu - kliknąć na nim prawym myszki i wybrać "zapisz obrazek"). Przy drukowaniu wybrać w ustawieniach "dopasuj do kartki".   
Dla nieposiadających drukarki w każdym elemencie wpisałam wymiary w cm. 
Przerysowanie zajmie tylko chwilę. 
Dodatkowy link do powiększonego szablonu jest tutaj








Wycinamy miejsca oznaczone X. W otwory wkładamy najzwyklejsze landrynki.



Cienko rozwałkowany piernik piecze się krótko. Z blachy można go zdjąć, kiedy wystygnie. Zbyt ciepły może się połamać.

Dokładnego przepisu na lukier nie znam.. Cukier puder ucieram z białkiem. Cukier dosypuję tak długo, aż lukier będzie miał konsystencję pasty do zębów. Jako szprycy użyłam woreczka strunowego.
Wystarczy odciąć bardzo mały kawałek rogu woreczka i już można wyciskać piękne wzorki :) Lukier zastyga dość szybko. Można kupić też gotowy, kolorowy lukier w pisakach :) (dużo łatwiej jest dekorować domek przed sklejeniem. Tylko wiszące sople zrobiłam już po sklejeniu całości)  

Domek można połączyć lukrem lub karmelem. Zależało mi na szybkim i solidnym sklejeniu, dlatego wybrałam karmel. Polecam. Trzeba tylko przy tym naprawdę uważać, bo oparzenie gorącym karmelem boli bardzo (wiem o czym mówię) :)


Zrobienie zajmuje dość dużo czasu, ale warto. To mój pierwszy domek.
Dziękuję też wszystkim za odwiedziny w 2013 r.  Każdemu z Was życzę spełnienia marzeń, spokoju i  wielu pomysłów w 2014 :)


6 komentarzy:

  1. Ale piękna! Aż szkoda zjadać. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki ;) Niestety, nie nadaje się do przechowania.. Podobno landrynkowe szyby rozpuszczają się nieciekawie kiedy tylko wyłapią wilgoć, ale pieczony bez "szybek" powinien postać długo. Jak to piernik ;) W przyszłym roku spróbuję zrobić prawdziwą rezydencję w wiktoriańskim stylu :) Jak Cię to zainteresuje, to wyszukaj po haśle "Gingerbread Victorian House". Piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fantastyczny!!!
    pozdrawiam ciepło

    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! :) i za miłe słowa i za odwiedziny :) pozdrawiam

      Usuń
  4. Niestety dziś przekonałam się, co znaczy oparzenie gorącym karmelem. Mimo iż chodzi o niewielką powierzchnię koniuszka palca lewej ręki, dawno nie czułam takiego bólu. Ani na chwilę nie mogłam wyjąć palca z zimnej wody z kostkami lodu. Wreszcie pomogły okłady z rozmiażdżonego ibupromu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj współczuję.. Dobrze pamiętam ten ból i żałuję, że nie znałam sposobu z ibupromem. W karmelu najgorsze jest to że on natychmiast zastyga i przywiera do skóry. Robienie domku w tym roku mam jeszcze przed sobą i mam nadzieję, że uda się to zrobić bez "ofiar w ludziach" ;) W razie czego skorzystam z Twojego sposobu. Dzięki, że to napisałaś ! Jak udał się domek?

      Usuń